Salata cu ajutorul careia scazi in greutate sanatos şi usor

0

Salata cu ajutorul careia scazi in greutate sanatos şi usor
Salata este prima si cea mai sanatoasa optiune pentru o dieta alimentara. Mai mult, salata a devenit o specialitate a casei in randul familiior c are gatesc si se hranesc sanatos.
Urmatoarea salata este, cu siguranta, una sanatoasa si foarte gustoasa. Consumand-o timp de doar 4 zile, vei da jos pana la 3 kilograme.

Ai nevoie de var­za cruda, telina cruda si morcov crud in cantitati egale. Se amesteca legume­le, taiate foarte marunt sau date pe ra­za­toarea fina, cu suc de lamaie si putin ulei de masline. Adaugati apoi si ca­teva masline, 1-2 linguri de porumb fiert, patrunjel sau marar tocate fin. La micul dejun consuma o felie de paine prajita si un ou sau o banana si un pahar de suc de grapefruit. La pranz, o farfurie de salata (300 g). Ca gustare poti consuma un mar, iar la cina, farfurie de salata (300 g).

Timp de 3 saptamani, consuma înainte de me­sele principale cate 100-150 g de salata. Poti manca orice, fara probleme, insa trebuie sa reducii portiile si sa eviti alimentele nesanatoase. Vei slabi, in cele trei saptamani, pana la la 5 kilograme. De asemenea, este foarte important sa te hidratezi suficient.

Cateva aspecte importante despre ingredientele folosite

Varza (Brassica oleracea), cunoscută și sub numele de curechi, este o legumă comestibilă verde sau roșie, una din cele mai vechi legume cunoscute de om. Era cunoscută în rândul alchimiștilor drept materia primă a alimentelor. Sucul verzei roșii poate fi întrebuințat ca indicator pH. Varza este plantă bianuală: în primul an vegetează, iar în al doilea an înflorește. Face parte din familia Crucifere, numită așa deoarece are floarea de tipul patru, cu elementele florale așezate în cruce. Florile sunt grupate în inflorescențe de culoare galbenă.

Varza de Bruxelles (Brassica oleracea gemmifera) are o tulpină înaltă și căpățână mică. De la această varză se consumă mugurii ce se formează la subsuoara frunzelor. Varza creață (Brassica oleracea sabanda) are frunzele încrețite și căpățâna afânată.

Tratamente naturiste cu varză

Varza albă (Brassica oleraca) este recomandată a fi întrebuințată în tratamentul anemiei, diabetului zaharat, litiazei biliare, tusei (suc de varză și miere), afecțiunilor renale, hemoroizilor, durerilor de ficat (varză crudă sub formă de cataplasme) și ulcerului gastric.

Varza albă acționează ca laxativ, vitaminizant (pentru pacienții care se refac după o perioadă în care au zăcut) și ajută la prelungirea vieții (vitamina A conținută în varză întârzie îmbătrânirea, hrănind țesuturile).

Varza albă poate fi consumată ca varză murată, și în acest caz constituie un remediu excelent în tratarea alcoolismului, întărirea gingiilor și tratarea infecțiilor intestinale; ceai de varză: acesta ajută la vindecarea bronșitelor cronice, dar și la tratarea diareei și a constipației; cataplasme cu foi de varză albă (se aplică local), care ajută la ameliorarea rănilor, plăgilor și tumorilor.

Țelina, sau apium graveolens, este o plantă din familia apiaceae. Poate atinge o înălțime de până la 1 m. Frunzele sale sunt mari, penat-lobate. Florile sunt mici, de obicei având culoarea albă. Fructul său este achenă. Poate rezista până la temperaturi aproape de 0 grade Celsius. Perioada de înflorire este la începutul toamnei. Este o plantă hidrofilă. Țelina este folosită în întregime ca legumă, fiind consumată atât rădăcina cât și tulpina.

În țările cu climă temperată, țelina este crescută și pentru semințe, din care se poate extrage un ulei volatil folosit în industria parfumului și farmaceutică. Semințele se pot folosi și pentru aromă sau combinate cu sare, devenind sare de țelină. Este folosită drept condiment în cocktail-uri (notabilă este contribuția la cocktail-ul Bloody Mary). Rădăcina de țelină este indicat a fi inclusă în alimentația copiilor, adolescenților, este ideală pentru toți cei care suferă de tulburări de creștere și de maturizare.

Medicină

Folosirea semințelor de țelină ca medicament este descrisă Aulus Cornelius Celsus. Extractul din semințe se folosește mai ales în tratamentul afecțiunilor inflamatorii. Întreaga plantă este folosită pentru stimulare și pentru valoarea sa nutritivă; poate fi lichefiată, zeama fiind folosită în inflamațiile aparatului urinar, pentru artitele reumatice, pentru condițiile fizice slabe sau pentru epuizarea nervoasă.

Semințele, recoltate după ce planta înflorește, sunt baza pentru un extract homeopatic folosit ca diuretic. Se crede că pot ajuta la eliminarea toxinelor din corp, deci sunt bune în special pentru gută și artite. Sunt folosite și ca stimulent digestiv ușor. Rădăcina și fructele sunt folosite etnomedical pentru a trata anxietatea ușoară și agitația, pentru lipsa de apetit, oboseală, tuse, și ca un vermifug (substanță care distruge viermii intestinali).

Atenție

  • Bergapten-ul din semințe poate crește fotosensibilitatea, deci după ce se aplică uleiul, trebuie evitat contactul cu soarele
  • Trebuie evitat uleiul și consumul de țelină în cantități mari în timpul sarcinii
  • Semințele cultivate special pentru cultivare nu sunt comestibile fiind de cele mai multe ori tratate cu fungicide (Substanță care se utilizează pentru combaterea ciupercilor vătămătoare plantelor)

Reacții alergice

Deși mulți oameni consumă cu plăcere mâncarea preparată cu țelină, o mică parte pot avea reacții alergice severe. Pentru aceste persoane, contactul cu țelina poate fi fatal, întrând în șoc anafilactic. O reacție alergică poate fi pornită consumând produse preparate cu mașini care mai devreme au procesat țelină. În contrast cu alergia provocată de arahide, cea mai răspândită în S.U.A., alergia provocată de țelină este cel mai predominantă în Europa Centrală.

Nu este indicat consumul de țelină în cantitate prea mare femeilor însărcinate, sau persoanelor care au suferințe renale, persoanele care au tensiunea arteriala scăzută, este indicat sa nu consume țelină în mod constant, excesul unei cure cu țelină duce la deranjamente digestive.

Morcovul (Daucus carota) este o rădăcină vegetală, de culoare oranj. Partea comestibilă a plantei este rădăcina. Este o plantă bienală, în primul an frunzele produc alimentul plantei, iar tuberculul înmagazinează zaharuri pentru ca planta să înflorească în al doilea an. Lastarul florii ajunge aproape de 1 m lungime, cu ramurele cu flori albe.

Compoziție

Mâncând doar o jumătate de cană de morcovi în fiecare zi, organismul nostru asimilează:

  • Fibre dietetice 2g
  • β-Carotină 4960 mcg
  • Potasiu 127 mg
  • Vitamina C 6g

Conține între altele și multe alte substanțe nutritive esențiale pentru organismul uman: acidul folic, vitamina K și calciu. Toate acestea împreună cu doar 50 calorii.Morcovii împiedică formarea depozitelor pe pereții arteriali prevenind atacurile cardio-vasculare la bolnavii de ateroscleroză. Un morcov mare mâncat zilnic aduce un aport de 11.000 UI (Unități Internaționale) de vitamina A din beta-caroten (sursa: Biblia Vitaminelor de Earl Mindell).

Întrebuințare și calități

Morcovii se pot mânca sub formă crudă, în salate sau gătite în supe și mâncare. Se poate face de asemenea piure pentru noi născuți. Tulpina verde de asemenea se poate mânca, deși nu este o practică obișnuită. Împreună cu ceapa și țelina, morcovii sunt ingredientele primare cele mai folosite la mâncaruri. Morcovul deși este sărac în calorii, în grăsimi și colesterol, completează aportul zilnic de nutrienți cu vitamine și fibre alimentare, care hrănesc organismul, induc senzația de sațietate și mențin sănătatea tractului intestinal. Vitamina A este substanța folosită de ficat pentru evacuarea toxinelor din corp. Fibrele din morcovi contribuie la curățarea optimă a colonului și stimulează eliminarea eficientă a materiilor fecale.

 

Sursa

Share.

About Author